Wat brengt een combinatie tussen RevControl en Loreca u op?

Revenue Management gaat veel verder dan enkel een juiste pricing-strategie: het gaat om het aanbieden van de juiste kamer, tegen de juiste prijs, aan de juiste gast, op het juiste moment, via het juiste kanaal.

Loreca én Revcontrol; de ideale partners.


Revenue Management gaat veel verder dan enkel een juiste pricing-strategie: het gaat om het aanbieden van de juiste kamer, tegen de juiste prijs, aan de juiste gast, op het juiste moment, via het juiste kanaal. Doordat revenue management zoveel facetten beslaat, is er voor een optimale revenue managementstrategie input nodig van veel verschillende kanten. En dit is waar Loreca en RevControl elkaar ontmoeten. Twee bedrijven die, wanneer ze samenwerken, ongekende resultaten kunnen behalen voor hotels. Lees snel verder voor een case study bij een hotel in Oostende, aan de Vlaamse kust.

Case study hotel in Oostende

Het hotel is een viersterren boetiekhotel aan zee in Oostende. Dit gerenoveerd herenhuis uit de 19de eeuw is met veel smaak en oog voor detail omgetoverd tot een exclusief boetiek hotel met 21 kamers. Sinds juli 2022 werken zij met Loreca om hun zichtbaarheid op Booking.com te optimaliseren, én met RevControl om te zorgen dat ze altijd juist geprijsd staan. En de cijfers liegen er niet om: vergelijken we de tweede helft van 2022 met H2 2021, zien we niet alleen de bezetting met 19% toenemen, ook de ADR is met 25% gestegen! Een ongekend succes natuurlijk, maar wel een vergelijking met een “coronajaar”. Zo ook wanneer we met 2020 gaan vergelijken (111% stijging in RevPAR), dus we blikken terug naar 2019. Hou je vast: vergeleken met H2 2019 heeft dit hotel, door implementatie van RevControl en Loreca, een toename van 72% gezien in de bezettingsgraad en 36% in ADR. Dit komt neer op een overweldigende 127% toename in RevPAR. Dat is méér dan verdubbeld! Natuurlijk dienen dergelijke cijfers vergeleken te worden met de marktdata en de toenemende inflatie. In de tweede helft van 2022 verkreeg het hotel een verdisconteerde stijging van RevPar van 78%. De cost of RevPar of de customer acquisition kost bleef daarbij beperkt tot een stijging van 9%. 
 
RevContol en Loreca zijn enorm trots op dit prachtige resultaat en zien dit als bevestiging dat de samenwerking haar vruchten afwerpt voor hotels.
 

Wat doen jullie daar eigenlijk concreet bij Loreca?


Maar wat doet Loreca nu eigenlijk? Van SEO heb je waarschijnlijk al gehoord maar van BEO? Loreca is een Belgische start-up die zich gespecialiseerd heeft in de online aanwezigheid van hoteliers op OTA’s. Als eerst gaan ze een online strategie gaan opstellen. Om dan vervolgens die strategie te gaan gieten in een uniek algoritme, het booking engine optimalisatie algoritme (BEO). Het BEO algoritme zorgt ervoor dat er altijd een toppositie te vinden is op de kanalen waar er het meeste traffiek opzit, om zo de zichtbaarheid én de boekingen te gaan maximaliseren. Loreca stapt dus eigenlijk af van het traditionele model van revenue management, waarbij prijs en bezetting de vergelijking bepalen. Bij het innovatief revenue management van Loreca, staat zichtbaarheid centraal in de mix om optimaal revenue management te kunnen uitvoeren. Want wie gezien wordt, wordt geboekt. Zo bevestigd een recente studie van Expedia group dit ook; 75% van alle boekingen worden geboekt van hotels binnen de eerste 7 zoekresultaten. Én laat dat nu net de specialiteit van Loreca zijn. Wil je weten wat Loreca kan betekenen voor jouw? Boek dan hier een afspraak!
Het BEO algoritme zorgt ervoor dat er altijd een toppositie te vinden is op de kanalen waar er het meeste traffiek opzit, om zo de zichtbaarheid én de boekingen te gaan maximaliseren.

En wat doen de mensen van Revcontrol?


RevControl is hét Nederlandse Revenue Management System. Doormiddel van slimme algoritmes berekenen zij ieder kwartier opnieuw prijsadviezen voor de komende 365 dagen. Hierbij wordt o.a. gekeken naar historische data & booking pace om een verwachte bezetting te berekenen, maar ook events en natuurlijk prijzen van de concurrenten beïnvloeden de prijsadviezen die RevControl geeft. Op die manier sta je altijd juist geprijsd en haal je het optimale rendement.Naast prijsadviezen biedt RevControl ook uitgebreide rapportages die het leven van een Revenue Manager een stuk makkelijker maken. Hotels die ervoor hebben gekozen gebruik van RevControl te gaan maken, zien altijd een flinke stijging in hun omzet. Wil je weten wat RevControl voor jou kan betekenen? Bekijk dan hier hun website.


Combinatie Loreca-RevControl



Het BEO algoritme zorgt dat de vraag binnen een geografisch gebied verschoven wordt naar de geïntegreerde accommodatie. Eens de vraag toeneemt, beginnen de yielding opties van revcontrol extra optimaal te werken, want dan kan er een optimale marktprijs gevonden worden. Dus als de vraag toeneemt zorgt RevControl voor een perfecte prijs én zorgt Loreca voor een maximaal aantal boekingen, als dan de boekingen binnenlopen zorgt RevControl voor een maximaal verhoogde prijs. En zo accelereren beide systemen elkaar.



Heb je vragen? Nils en Korneel helpen je graag!

Boek een afspraak in

IBAN

BE77 0689 4107 6142

BIC

CKCCBEBB.

BTW

BE0766893183

RPS

Regio Gent Afdeling Brugge

Zit je nog met vragen?

Uw aanvraag is goed ontvangen.
We contacteren u zo spoedig mogelijk.

Oops! Something went wrong while submitting the form.