Zorg dat je winst maakt in de zomer door in mei en juni actie te ondernemen. Het hoogseizoen voor de horecabranche komt eraan en deze twee maanden zijn ideaal om je accommodatie voor te bereiden op de zomer. Stel een zomerplan op en neem maatregelen om je team en hotel klaar te maken voor dit seizoen. Hieronder vind je meer informatie over hoe je dit kunt doen!
Het belang van een goede voorbereiding op de zomer is cruciaal voor de hotelsector om uit te blinken en grote winsten te maken. Een goede voorbereiding kan het verschil maken in hoe succesvol jouw accommodatie zal zijn in juli en augustus. Hier zijn verschillende manieren om nu al actie te ondernemen:
Optimaliseer jouw winst door je prijs politiek te herzien, waarbij je rekening houdt met de concurrentie en eventuele speciale evenementen in de buurt van jouw zaak. Eventueel kun je een RMS overwegen.Meer weten over wat een RMS voor jou kan betekenen? Neem dan contact op met ons!
Verzamel en personaliseer klantgegevens, zodat je jouw marketingstrategie kunt afstemmen op het juiste doelpubliek en jouw campagne kunt richten op gasten die eerder bij jou verbleven of vergelijkbare gasten.
Creëer boeiende inhoud op sociale media, zoals Facebook enInstagram, om jouw accommodatie aan een groot publiek te presenteren. De inhoud moet nuttig zijn voor de gasten, waarbij je hen helpt om op vakantie te gaan, te verkennen en te genieten van vrije tijd.
Verhoog aanvullende aanbiedingen, zoals massages bij het zwembad, een uitgebreider menu met nieuwe cocktails, kinderopvang op de kamer,e n meer. Gebruik sociale media om bijkomende aanbiedingen en last minute speciale aanbiedingen te promoten.
Verbeter jouw zichtbaarheid op Online Travel Agencies (OTA's),zoals Booking.com, Airbnb, Agoda, Expedia, enz., die voor een groot deel het succes van jouw hotel of B&B bepalen. Loreca heeft een uniek algoritme ontwikkeld dat automatisch jouw zaak zo hoog mogelijk op deze sites plaatst, wat leidt tot een gemiddelde stijging in de omzet van 24 procent.
Er zijn eindeloos veel manieren om de inkomsten van jouw hotel te verhogen met een zomerplan, maar het is aan jou en jouw hotelteam om ze uit te voeren. Des leutel tot succes is organisatie, focus en creativiteit. Wil je meer weten over hoe je deze strategieën in jouw situatie kunt toepassen, vraag dan een audit aan bij Loreca en verzeker het succes van jouw zaak deze zomer!